Brief strategiczny
SKUTECZNOŚĆ - KREATYWNOŚĆ - WSPÓŁPRACA- AUTORYTET
Jednodniowe warsztaty na których przygotujesz Brief Strategiczny, dzięki któremu będziesz mógł w jasny sposób zaprezentować pomysły, zaprojektować cele i zwinnie zarządzać ich realizacją
Kontekst szkolenia
Brief Strategiczny, to zapisany w określonej formie plan. To łatwa do interpretacji wizualizacja koncepcji, celów oraz istniejących pomiędzy nimi powiązań. Jego przygotowanie opiera się o zasady projektowania w duchu Design Thinking. Jest dobrze przemyślanym podsumowaniem wymagań niezbędnych do rozwiązania problemów, zrealizowania określonych celów, strategii i projektów.
Jego główną cechą jest prostota – czego nie należy kojarzyć z powierzchownością. Przygotowanie i zapisane w odpowiedniej formie przejrzystego i wartościowego Briefu wymaga odpowiedniego podejścia, metodologii i zaangażowania intelektualnego.
Forma Briefu Strategicznego jest równie ważna jak jego treść. Sposób przedstawienia informacji zwiększa prawdopodobieństwo ich właściwego zrozumienia. Wizualna forma Briefu motywuje także do tego, aby z ciekowością zagłębić się w zaprezentowaną treść, zrozumieć zawartą w nim koncepcję i stworzyć podstawę do współpracy.
GO Model Canvas jest narzędziem, które pomaga w przygotowaniu Briefu Strategicznego. Zaprojektowane cele mają przejrzystą i czytelną formę. Można je łatwo łączyć w szersze koncepcje działania i przenosić na pracę osób indywidualnych lub całego zespołu.
Brief Strategiczny jest nowoczesnym narzędziem pracy lidera i jego zespołu. Służy zarówno przygotowaniu koncepcji, jak również zarządzaniu jej realizacją. To rodzaj wspólnie wypracowanego porozumienia – kontraktu, pomiędzy osobami zaangażowanymi we współpracę. Dobrze przygotowany może oznaczać lepsze wyniki biznesowe i większą skuteczność. Zapewnia elastyczność i szybkość w podejściu do planowania i modyfikowania zapisanej w nim koncepcji.
Dla kogo
Szkolenie adresowane do tych osób, które zajmują się planowaniem lub wspierają procesy planowania. Kierują i wyznaczają cele dla siebie i swoich zespołów. Poszukują narzedzi które ułatwia im pracę z zespołem. Zapraszamy:
- Menedżerów i ich zespoły
- Przedsiębiorców
- Liderów
Dlaczego warto
Osoby uczestniczące w szkoleniu:
- Poznasz skuteczne narzędzie kierowania pracą indywidualną i zespołową
- Poznasz przykłady i techniki projektowania Briefu Strategicznego
- Dowiesz się jak wykorzystać Brief w budowaniu własnego stylu kierowania
- Nauczysz się nowatorskiego podejścia do prezentowania pomysłów.
- Dowiesz się jak rozwijać współpracę w oparciu o Brief Strategiczny
- Poznasz sposoby poprawy komunikacji w budowaniu i wdrażaniu koncepcji rozwoju
- Zaprojektujesz własny Brief Strategiczny
Program
1. Brief strategiczny
- Co to jest i dlaczego warto z niego korzystać
- Cechy i korzyści z przygotowania Briefu
- Jak zaangażować zespół we wspólne projektowanie Briefu
- Techniki projektowania Briefu - jak zadbać o konkrety
2. Kierowanie za pomoca Briefu strategicznego
- Jak Brief wspiera lidera - case
- Trzy wymiary skutecznego przywództwa
- Budowanie warunków do współpracy w oparciu o Brief
- Brief jako wsparcie w zarządzaniu zmianą.
3. GO Model Canvas - metoda
- Wsparcie w projektowaniu Briefu - dlaczego GO Model Canvas
- Co to jest model celów i jak go wykorzytać w projektowaniu Briefu
- Jak zachować przejrzystą i zwięzłą strukturę Briefu - przykłady
- Zasady i zalety projektowania celów w duchu Design Thinking
4. Zasady projektowania celów z GO Model Canvas
- Cel celowi nierówny - skąd sie biorą cele
- Struktura i główne elementy GO Model Canvas
- Rezultaty projektowania: model celów i architektura celów
- Techniki projektowania celów: podejście indywidualne i zespołowe
5. Projektowanie Briefu krok po kroku
- Analiza sytuacji - pomysły, problemy, szanse
- Wybór czynników sukcesu
- Projektowanie celów - jak uzgadniać cele
- Jak mierzyć cele - dobór wskaźników KPI
6. Inicjatywy i projekty
- Jak uzgadniać i wybierać inicjatywy, projekty i zadania
- Jak dopasować inicjatywy do celów
- Najważniejsze rodzaje wsparcia - informacje, inicjatywy, interwencje
- Architektura celów - czyli obraz tego kto z kim i jak współpracuje
7. Zespołowy kontekst pracy z Briefem
- Jak posługiwać się Briefem w dzieleniu się pomysłami (Benchmarking)
- Jak modyfikować i aktualizować Brief
- Jak integrować cele i koncepcje we współdziałaniu
- W jaki sposób wykorzytać Brief w planowaniu rozwoju osobistego
Tags: GO Model Canvas, Wyznaczanie celów, Szkolenia menedżerskie