Strategy Designer integruje cele
Rozwijające się organizacje kipią od inicjatyw zmian. Takie inicjatywy bardzo często rodzą się w izolacji. Są inicjowane w różnych obszarach firmy. Zwykle pojawiają się w tym samym czasie, a każda z nich wspiera odmienne cele.
Często się wykluczają i prowadzą w całkowicie odmiennych kierunkach. W organizacji powstaje chaos, piętrzą się problemy i niepotrzebne koszty. Początkowy entuzjazm szybko przekształca się w szybką śmierć inicjatyw i zapomnienie. Stare rozwiązania na powrót wygrywają z nowymi. Współpraca w organizacji słabnie w tym komunikacja i zaufanie. Ludzie przestają wierzyć w zmiany i sens swojego zaangażowania.
- Strategy Designer zna organizację i jej strategię.
- Zna model biznesowy i priorytetowe cele.
- Potrafi zintegrować je w pionie i w poziomie metodami skuteczniejszymi od klasycznego planowania.
- Potrafi zaprojektować spójną i zrozumiałą architekturę celów rozwojowych i dopasowanych do nich KPI’s.
- Dzięki niej integruje cele i inicjatywy z różnych obszarów organizacji.
- Jest wsparciem dla obszarów wspierających i HR.
- Pokazuje związki przyczynowo skutkowe i wpływ podejmowanych działań na oczekiwane wyniki.
- Wie z czego należy zrezygnować i jak zaangażować ludzi we współpracę.
- Potrafi precyzyjnie wskazać, kto i kiedy powinien być zaangażowany w działania.
Korzysta z narzędzi ułatwiających zaangażowanie ludzi we wspólne projektowanie biznesu. Dzięki temu sprawia, że stają się bardziej świadomi środowiska w którym pracują. Przestają podążać na oślep z opuszczoną głową. Zespoły nabierają przekonania do tego co i dlaczego robią. Dzięki temu uzyskują zdolność do projektowania w odpowiednim momencie szybkich i przemyślanych zmian. Designer pomaga tworzyć pomysły i testować je. Kształtuje nowe zachowania i zachęca do myślenia strategicznego.