plen

 

GO Model Canvas Logo New

WARSZTATY

Projektowanie strategii sprzedaży

Warsztaty na których dowiesz sie jak zaprojektować strategię
i cele dla sił sprzedaży

 

Charakterystyka


Sprzedaż jest jednym z kluczowych aktywności każdej firmy. Działania sił sprzedaży pochłaniają bardzo dużo energii i zasobów niezbędnych do uzyskania wyników. Odpowiednie wykorzystanie tych zasobów zależy od umiejętności planowania i koncentrowania działań sprzedażowych na tym, co przyniesie najlepsze rezultaty.

Coraz większego znaczenia nabiera zdolność do szybkiego i elastycznego tworzenia strategii przy zaangażowaniu zespołów sprzedażowych i ich liderów.Planowanie strategii stało się ważną umiejętnością sił sprzedażowych.

Siły sprzedaży w "zwinnych" organizacjach posługują się narzędziami, podejściem i kompetencjami, które umożliwiają projektowanie biznesu i zapisanie go w jasno sformułowanych celach. Dzięki temu zyskują zdolność do szybkiego i elastycznego kształtowania strategii sprzedażowej. Są przygotowane do działania w trudno przewidywalnym i zmiennym otoczeniu. Warsztaty są ukierunkowane na rozwój kompetencji umożliwiających zastosowanie takiego podejścia.


 

Dlaczego warto


Osoby uczestniczące w szkoleniu:

  • Poznają sposoby projektowania strategii sprzedaży
  • Dowiedzą się jak szybko dopasować strategię do warunków rynkowych
  • Zidentyfikują potrzeby strategiczne w oparciu o model biznesowy
  • Przygotują się do szybkiego reagowania na pojawiające się szanse sprzedażowe
  • Dowiedzą się jak harmonizować cele, aby uzyskać jak najlepsze efekty sprzedażowe
  • Dowiedzą się jak przenieść strategię sprzedaży na działania całego zespołu
  • Nauczą się posługiwać Briefem Strategicznym w zwinnym zarządzaniu sprzedażą
  • Poznają sposoby planowania inicjatyw wspierających realizację celów
  • Wzmocnią swoją szybkość i elastyczność w planowaniu działań sprzedażowych
  • Otrzymają przykłady modeli strategicznych z obszarów sprzedażowych

 

Dla kogo


Szkolenie adresowane do tych firm i menedżerów, którzy chcą rozwijać umiejętność myślenia i planowania strategicznego na poziomie zespołów sprzedażowych. Z uczestnictwa skorzystają zarówno liderzy jak również ich zespoły. Zapraszamy:

  • Dyrektorów sprzedaży
  • Menedżerów sprzedaży
  • Key Account Managerów
  • Area Managerów
  • Przedstawicieli handlowych
  • Sprzedawców
  • Doradców handlowych

 

Program szkolenia


 1. Jak budować strategie sprzedaży

  • Strategia sprzedaży - wprowadzenie.
  • Strategiczne kompetencje sił sprzedaży - ukierunkowanie rozwoju.
  • Kluczowe czynniki sukcesu w projektowaniu strategii sprzedaży.
  • Strategie adaptacyjne jako źródło przewagi konkurencyjnej.

2. Przygotowanie do projektowania strategii sprzedaży


  • Określanie możliwości strategicznych – jak czytać model biznesowy firmy.
  • Skąd się biorą cele strategiczne – źródła i rodzaje celów.
  • Wybór opcji strategicznych – przykłady modeli strategicznych.
  • Jak harmonizować cele i koncentrować się na tym, co najważniejsze.

3. Projektowanie celów i strategii


  • Projektowanie celów i strategii w oparciu o GO Model Canvas .
  • Zasady projektowania celów.
  • Identyfikowanie i wybór czynników sukcesu.
  • Projektowanie sprzedażowych wskaźników KPI.

 4. Brief strategiczny


  • Zasady przygotowani i korzystania z Briefu Strategicznego (BS).
  • Główne elementy BS – strategia, model celów, inicjatywy, zadania.
  • Wykorzystanie Briefu Strategicznego w integrowaniu celów.
  • Warsztat: przygotowanie Briefu Strategicznego.

5. Kierowanie w zespole sprzedażowym


  • Zadania lidera - jak budować pewność siebie w realizacji celów.
  • Uzgadnianie stylu kierowania i określenie poziomu swobody decyzyjnej
  • Wykorzystanie modelu celów jako mapy do motywowania sił sprzedaży.
  • Planowanie wsparcia – indywidualne inicjatywy wspierające.

6. Zarządzanie realizacją strategii


  • Zwinny system zarządzania – zasady monitorowania i rozliczania celów
  • Prototypowe modele strategiczne –projektowanie i modyfikowanie strategii
  • Benchmarking wyników, najlepsze praktyki i poszukiwanie pomysłów
  • Jak wdrożyć zarządzanie strategiczne w zespole sprzedażowym.