Warsztaty na których dowiesz sie jak zaprojektować strategię
i cele dla sił sprzedaży
Charakterystyka
Sprzedaż jest jednym z kluczowych aktywności każdej firmy. Działania sił sprzedaży pochłaniają bardzo dużo energii i zasobów niezbędnych do uzyskania wyników. Odpowiednie wykorzystanie tych zasobów zależy od umiejętności planowania i koncentrowania działań sprzedażowych na tym, co przyniesie najlepsze rezultaty.
Coraz większego znaczenia nabiera zdolność do szybkiego i elastycznego tworzenia strategii przy zaangażowaniu zespołów sprzedażowych i ich liderów.Planowanie strategii stało się ważną umiejętnością sił sprzedażowych.
Siły sprzedaży w "zwinnych" organizacjach posługują się narzędziami, podejściem i kompetencjami, które umożliwiają projektowanie biznesu i zapisanie go w jasno sformułowanych celach. Dzięki temu zyskują zdolność do szybkiego i elastycznego kształtowania strategii sprzedażowej. Są przygotowane do działania w trudno przewidywalnym i zmiennym otoczeniu. Warsztaty są ukierunkowane na rozwój kompetencji umożliwiających zastosowanie takiego podejścia.
Dlaczego warto
Osoby uczestniczące w szkoleniu:
- Poznają sposoby projektowania strategii sprzedaży
- Dowiedzą się jak szybko dopasować strategię do warunków rynkowych
- Zidentyfikują potrzeby strategiczne w oparciu o model biznesowy
- Przygotują się do szybkiego reagowania na pojawiające się szanse sprzedażowe
- Dowiedzą się jak harmonizować cele, aby uzyskać jak najlepsze efekty sprzedażowe
- Dowiedzą się jak przenieść strategię sprzedaży na działania całego zespołu
- Nauczą się posługiwać Briefem Strategicznym w zwinnym zarządzaniu sprzedażą
- Poznają sposoby planowania inicjatyw wspierających realizację celów
- Wzmocnią swoją szybkość i elastyczność w planowaniu działań sprzedażowych
- Otrzymają przykłady modeli strategicznych z obszarów sprzedażowych
Dla kogo
Szkolenie adresowane do tych firm i menedżerów, którzy chcą rozwijać umiejętność myślenia i planowania strategicznego na poziomie zespołów sprzedażowych. Z uczestnictwa skorzystają zarówno liderzy jak również ich zespoły. Zapraszamy:
- Dyrektorów sprzedaży
- Menedżerów sprzedaży
- Key Account Managerów
- Area Managerów
- Przedstawicieli handlowych
- Sprzedawców
- Doradców handlowych
Program szkolenia
1. Jak budować strategie sprzedaży
- Strategia sprzedaży - wprowadzenie.
- Strategiczne kompetencje sił sprzedaży - ukierunkowanie rozwoju.
- Kluczowe czynniki sukcesu w projektowaniu strategii sprzedaży.
- Strategie adaptacyjne jako źródło przewagi konkurencyjnej.
2. Przygotowanie do projektowania strategii sprzedaży
- Określanie możliwości strategicznych – jak czytać model biznesowy firmy.
- Skąd się biorą cele strategiczne – źródła i rodzaje celów.
- Wybór opcji strategicznych – przykłady modeli strategicznych.
- Jak harmonizować cele i koncentrować się na tym, co najważniejsze.
3. Projektowanie celów i strategii
- Projektowanie celów i strategii w oparciu o GO Model Canvas .
- Zasady projektowania celów.
- Identyfikowanie i wybór czynników sukcesu.
- Projektowanie sprzedażowych wskaźników KPI.
4. Brief strategiczny
- Zasady przygotowani i korzystania z Briefu Strategicznego (BS).
- Główne elementy BS – strategia, model celów, inicjatywy, zadania.
- Wykorzystanie Briefu Strategicznego w integrowaniu celów.
- Warsztat: przygotowanie Briefu Strategicznego.
5. Kierowanie w zespole sprzedażowym
- Zadania lidera - jak budować pewność siebie w realizacji celów.
- Uzgadnianie stylu kierowania i określenie poziomu swobody decyzyjnej
- Wykorzystanie modelu celów jako mapy do motywowania sił sprzedaży.
- Planowanie wsparcia – indywidualne inicjatywy wspierające.
6. Zarządzanie realizacją strategii
- Zwinny system zarządzania – zasady monitorowania i rozliczania celów
- Prototypowe modele strategiczne –projektowanie i modyfikowanie strategii
- Benchmarking wyników, najlepsze praktyki i poszukiwanie pomysłów
- Jak wdrożyć zarządzanie strategiczne w zespole sprzedażowym.