Warsztaty na których dowiesz się jak projektować
strategię i cele rozwojowe dla HR
Charakterystyka
Skuteczność współczesnych firm w dużej mierze zależy od tego jak radzą sobie z organizacją pracy zespołów i menedżerów i jak dobrze skoncentrują ich uwagę na strategii, modelu biznesowym oraz wartościach jakie tworzy firma. Istotne w utrzymaniu przewagi strategicznej stały się: umiejętność szybkiej alokacji zasobów, zdolność do poziomego integrowania celów, łączenie koncepcji i doświadczeń we wspólne cele i inicjatywy.
Współczesny HR jest innowacyjnym projektantem odpowiedzialnym za upraszczanie i doskonalenie działań zespołów i ich pracowników. Specjaliści HR wykorzystują kompetencje Designerów. Projektują cele i inicjatywy w sposób umożliwiający stworzenie warunków do rozwoju kompetencji, zarządzania talentami i motywowania.
Pokazują jak transformować wiedzę i kompetencje w konkretne inicjatywy. Dzięki ich wsparciu zespoły nabierają zwinności pozwalającej skoncentrować się na tym co najważniejsze. Dzięki temu zespoły pracują wydajniej ograniczając straty energii. Wzmacniają morale i ducha walki niezbędnego w rozwoju.
Dlaczego warto
Osoby uczestniczące w szkoleniu:
- Poznają szanse i możliwości rozwoju organizacji w kierunku nowoczesnego HR.
- Odkryją jak przygotować HR do bycia innowacyjnym Designerem.
- Dowiedzą się jak integrować działania HR z modelem biznesowym.
- Dowiedzą się jak łączyć działania HR z innymi obszarami funkcjonalnymi
- Przygotują się do rozwoju współpracy na bazie modeli celów.
- Poznają strukturę i zasady przygotowania Briefu strategicznego (BS).
- Otrzymają ukierunkowanie i inspirację do uruchamiania inicjatyw Plug & Play
- Poznają podejście oparte o „zwinne” zarządzanie w realizacji strategii HR.
Dla kogo
To szkolenie dla osób odpowiedzialnych za rozwój i kształtowanie misji HR oraz integrowanie celów HR z potrzebami organizacji. Jest przeznaczone dla liderów i zespołów z obszarów HR-owych:
- HR Managerów
- Specjalistów HR
- HR Business Partnerów
- Doradców HR
Program szkolenia
1. Przygotowanie do projektowania celów
- Kompetencje Designera - projektowanie celów
- Cel celowi nierówny – rodzaje celów
- Jak projektować cele w kontekście HR
- Skąd pochodzą cele HR – źródła celów
- Oczekiwania i potrzeby „klientów HR
- Jak planować i realizować cele w zmiennym otoczeniu
2. Poznaj GO Model Canvas
- Co to jest GO Model celów i jak zastosować metodę
- Zasady projektowania celów w duchu Design Thinking
- Struktura i główne elementy GO Model Canvas
- Rezultaty projektowania: model celów i architektura celów
- Techniki projektowania celów
3. Projektowanie celów
- Zasady projektowania celów głównych
- Wybór czynników sukcesu
- Projektowanie celów pośrednich
- Projektowanie wskaźników KPI
- Projektowanie inicjatyw rozwojowych
4. Ukierunkowanie strategiczne
- Wyzwania strategiczne – czym jest strategia HR
- Zasady przygotowanie Briefu strategicznego
- Analiza sytuacji w obszarze – szanse i wyzwania strategiczne
- Określenie potencjału do rozwoju strategicznego
- Zharmonizowany wybór celów strategicznych
5. Projektowanie modelu celów strategicznych HR
- Przygotowanie Banku czynników sukcesu dla celów strategicznych HR
- Analiza czynników sukcesu – wybór priorytetów
- Określenie intencji rozwojowych
- Zaprojektowanie celów pośrednich
- Przygotowanie bazy wskaźników KPI – właściwy dobór wskaźników
6. Indywidualne cele rozwojowe
- Wybór celów– dopasowanie do celów strategicznych HR
- Analiza sytuacji – wyzwania, problemy, szanse
- Czynniki sukcesu – aktywności zadania
- Poszukiwanie obszarów do rozwoju – priorytety
- Określenie intencji rozwojowych dla celów pośrednich
- Przygotowanie bazy wskaźników KPI – jak mierzyć sukces
7. Inicjatywy rozwojowe
- Indywidualne potrzeby rozwojowe i zakres wsparcia
- Zaprojektowanie inicjatyw rozwojowych: interwencje, inwencje, innowacje (3i)
- Dopasowanie inicjatyw do celów pośrednich
- Określenie priorytetów i wybór najlepszych opcji do rozwoju
- Przygotowanie planu akcji – zadania, terminy, zasoby
8. Brief strategiczny - realizacja celów
- Wprowadzenie celów i inicjatyw do indywidualnych Briefów
- Brief strategiczny jako narzędzie kierowania zespołem
- Rynek celów – określenie wzajemnego wsparcia w realizacji celów
- Integrowanie celów we współpracy
- Podsumowanie szkolenia
- Sesja pytań